Головна » Статті » Інформатика |
ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ «ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТА КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ» Приходько Руслан Володимирович, вчитель фізика та інформатики ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Пнівне Вступ 7 грудня 2005 р. Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 1153 «Про затвердження Державної програми «Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці» на 2006-2010 роки». Однією а найважливіших особливостей нашого часу є перехід розвинутих країн світу від постіндустріального до інформаційного суспільства, що зумовлює необхідність вжиття невідкладних заходів із впровадження інформаційних та комунікаційних технологій у сфері освіти і науки. Створення глобальних відкритих освітніх та наукових систем, з одного боку, сприятиме накопиченню наукових знань, а з другого, розширенню доступу широких верств населення до різноманітних інформаційних ресурсів. Не менш важливим завданням в умовах інформаційного суспільства є навчити дітей користуватися інформаційними технологіями. Від успішного його вирішення визначальною мірою залежатиме розвиток країни і її місце у світовій спільноті. Метою Програми є створення умов для розвитку освіти і науки, підвищення ефективності державного управління шляхом впровадження інформаційних та комунікаційних технологій, забезпечення реалізації прав на вільний пошук, одержання, передачу, виробництво і поширення інформації, здійснення підготовки необхідних спеціалістів і кваліфікованих користувачів, сприяння розвитку вітчизняного виробництва високотехнологічної продукції і насамперед — конкурентоспроможних комп'ютерних програм як найважливішої складової інформаційних та комунікаційних технологій сприяння переходу економіки на інноваційний шлях розвитку. Програма передбачає виконання комплексу завдань, які повинні забезпечити: — підвищення загальної інформаційної грамотності населення; — оснащення навчальних закладів сучасним комп'ютерним та телекомунікаційним обладнанням; — впровадження інформаційних та комунікаційних технологій у навчальний процес і проведення наукових досліджень, забезпечення доступу до національних і світових інформаційних ресурсів; — розроблення, впровадження та легалізацію программного забезпечення; — залучення мережевих технічних ресурсів для забезпечення підключення наукових установ та навчальних закладів до Інтернет; — розвиток технологій дистанційного навчання і використання їх для запровадження в Україні системи навчання протягом усього життя; — забезпечення захисту прав інтелектуальної власності (авторів та розробників); — підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів; — розбудову інфраструктури науково-освітньої телекомунікаційної мережі (УРАН), підключення до неї наукових установ, наукових бібліотек, центрів науково-технічної інформації за допомогою каналів передачі даних, інтеграцію її з європейською, науково-дослідницькою мережею (GEANT); — розширення мережі електронних бібліотек навчальних закладів та наукових установ; — розроблення систем забезпечення інформаційної безпеки функціонування мереж та інформаційних ресурсів. Основна частина Інформаційні технології Спочатку вияснимо, що собою являють інформаційні технології – це такі технології, з допомогою їх ми можемо знаходити потрібну і корисну інформацію. Враховуючи дану Програму та сучасний стан освіти, можна сказати, що багато інформаційних технологій нам не доступні. Розглянемо детально кожен пункт. До інформаційних ресурсів можна віднести:
Комунікаційні технології Що ж таке комунікаційні технології? Технології, з допомогою яких ми можемо спілкуватися з учасниками різних проектів (самому брати участь в таких проектах) або просто з іншими користувачами мережі. До комунікаційних технологій можна віднести:
Висновок Проглянувши разом з вами ці два типи технологій для навчання інформатики, можна зробити висновок. Отримавши доступ до інформаційних та комунікаційних технологій, можна швидко знайти потрібну інформацію, підготувати реферат, уточнити те чи інше питання, визначення, поняття. Програми навчального призначення дозволяють поєднати вивчення інформатики з іншими предметом (між предметні зв’язки). Ці технології дають великі можливості як для вчителя-предметника, класного керівника, психолога так і для учня. На кінець хотілося б запропонувати для вчителів використовувати проектні технології в процесі навчання. Тільки такі, які б пов’язували б різні між собою. В даному випадку це інформатику з іншим предметом. Для прикладу розглянемо проект «Червона книга с. Пнівне (флора)». Тут поєднується як мінімум два предмети – інформатика та біологія. В процесі підготовки учні знаходять в природі ці рослини і фотографують (збирають матеріал). В Інтернеті знаходять описи, додаткові фотографії, дані і так далі. Тут діти використовують інформаційні технології. На інформатиці учні створюють презентацію, публікацію чи web-сайт. Подібні проекти можуть об’єднувати учнів з різних областей України чи навіть планети (комунікаційні технології.) Потім ці проекти можна використовувати на уроках біології чи інших предметах. | |
Переглядів: 1042 | | |
Всього коментарів: 0 | |