Головна » Статті » Фізика

Використання ІКТ на уроках фізики

ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

Приходько Руслан Володимирович,

вчитель фізики та інформанти

Пнівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Фізика – це, напевно, найбільш складний для розуміння предмет в школі, адже в ньому поєднуються всі знання, які були отримані під час вивчення предметів математичного та природничого напрямку в попередні роки навчання. Тому дитину, яка не розуміє біології, хімії, природознавства та особливо математики зацікавити предметом фізика буває досить складно, а інколи практично не можливо. Розвиток інформаційних технологій стрімко оволодіває всіма сферами життя людства. Він і не минув дітей. Я використовую ті засоби для навчання, якими користуються і діти під час проведення свого дозвілля.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроці – це:

  • прискорення передавання знань;
  • підвищення якості освіти;
  • створення нової системи освіти;
  • краще запам'ятовування учнів;
  • динамічний виклад матеріалу;
  • доступний практично кожному вчителеві.

Використання сучасних технологій дозволяє зробити урок актуальним і пізнавальним, а найголовніше – викликати інтерес учнів до предмету.

Використовую презентації на всіх етапах уроку і позакласних заходах: повторення, закріплення, контроль знань. На сьогоднішній день використанням презентацій під час проведення уроку нікого не здивуєш. Але все ж таки презентацію використовують під час вивчення нового матеріалу, зокрема для демонстрації явищ, фізичних процесів, різного роду наочностей (відео, звук, флеш-програми, анімація, зображення).

Крім того презентацію можна використовувати під час розв’язування задач. Також для кращого розуміння практичного моменту виконання майбутньої лабораторної роботи (як правило, виконується на наступному занятті), можна створити для учнів віртуальні лабораторні роботи у вигляді презентації, де показано всі етапи проведення лабораторної роботи.

Досить зручно використовувати презентації під час проведення позакласних шкільних та позашкільних заходів з фізики. Для прикладу можна провести інтелектуальну гру «Що? Де? Коли?» або як один з цікавих варіантів так звана «Своя гра».

Але надмірно захоплюватися презентаціями не потрібно. Все має бути в міру. Необхідно дотримуватися всіх правил створення презентація. Лише в такому випадку можна досягнути максимального успіху.

Використання програм та флеш-програм дозволяє урізноманітнити урок. Застосування флеш-програм для проведення лабораторних робіт або підготовки до майбутньої лабораторної роботи успішно застосовується вже декілька років. Існують програми даного типу і для використання їх під час розв’язування задач. Вони можуть як задавати умову  так і перевіряти отриманий результат.

Характерною властивістю використання саме цього типу мультимедійних засобів є те, що з ними може працювати кожна окремо дитина. Це один із способів залучення учнів до індивідуальної роботи. Дозволяє застосовувати їх для контролю та діагностики знань.

Якщо ви хочете швидко провести перевірку знань учнів на  початку уроку, то можна використати програми для тестування. Одна з таких програм – це комплекс проведення діагностики та контролю знань MyTestX версії 10.0.2.0. Програма дозволяє використовувати до 9 типів завдань: вибір одного, вибір кількох, вказівка послідовності, співвідношення, вказати істинність або хибність варіантів відповідей, ручне введення числа, ручне введення тексту, вибір частини зображення, перестановка букв, а в 11.0.0.22 підтримує ще завдання типу заповнення пропусків. Правда ця версія платна.

Використання відеокліпів та відеофрагментів: на уроці на сьогоднішній день можна застосовування відеофрагменти з мультфільмів та фільмів, які в більшості випадків для учнів знайомі. Як приклад такого засобу можна назвати такі відео фрагменти: мультфільм «Ну, постривай!» (7 серія – криві дзеркала), «Мадагаскар – 3» (застосування важеля) та інші. Для проведення складного досліду, швидкоплинного чи довготривалого немає ні можливостей, ні часу. І в цьому випадки можна використати відеокліпи та відеофрагменти. Як приклад можна назвати дослід Резерфорда. Досить непогані результати дає використання відеофрагментів із відомих фільмів чи мультфільмів під час розв’язування задач. А також можна використовувати вже готові відео дослідів для економії часу на уроці або для демонстрації досліду, який учитель не може безпосередньо продемонструвати сам.

Використання зображень та анімації на уроці фізики дозволяє учням більш чіткіше сприймати пропонований матеріал. Можна довго розповідати про той чи інший механізм, природне явище чи інше. Але якщо свою розповідь підкріпити зображенням, про яке розповідає вчитель, то ефект буде в рази більшим. Дитині набагато легше уявити зміст задачі, якщо вона бачить саму ситуацію, тому знову ж застосування зображень є доцільним під час розв’язування задач. Використання анімації дозволяє відобразити процес того чи іншого явища (дифузія; ідеальний газ під час нагрівання, стиснення тощо).

Сучасний вчитель повинен ставитись до підготовки до уроку по сучасному.

Для того, щоб завантажити статтю з ілюстраціями та презентацію до неї натисніть кнопку

Категорія: Фізика | Додав: RuslikUA (30.06.2016)
Переглядів: 105 | Теги: фізика, ІКТ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar